KÖP- & LEVERANSVILLKOR

ONLINEBUTIK

Index:

1. Allmänt.
2. Beställning.
3. Leverans och frakt.
4. Leveransförsening.
5. Priser.
6. Betalsätt.
7. Avbeställning.
8. Garanti.
9. Transportskada.
10. Ångerrätt.
11. Öppet köp.
12. Reklamation.
13. Byte.
14. Ägarförbehåll.
15. Tvist.
16. Copyright.
17. Förändring av köp/försäljningsvillkor.
18. Personuppgifter.

Allmänt
1.1 Dessa villkor gäller för xmore AB:s produkter, om inget annat har särskilt överkommits skriftligt mellan kund och xmore AB.

1.2 xmore AB:s försäljning till konsument följer de gällande regler som följs av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns här.

Beställning
2.1 Beställare måste vara minst 18 år fyllda.

2.2 Vi skickar automatiskt orderbekräftelse till den e-postadress som angivits.

2.3 Om ett skriv- eller tryckfel av betydande omfattning har förekommit från xmore AB:s sida, i annonser och dylikt och/eller i webbutiken, som är större än 15 % av det normala försäljningspriset, kan xmore AB ensidigt ändra, ta bort eller avvisa beställningen. Det gäller även om kunden har fått en orderbekräftelse eller liknande.

Leverans och frakt
3.1 Om beställda produkter finns i våran fysiska butik, skickas dessa omgående vid mottagen beställning (Se punkt 2.3). Leveranstiden är då normalt 3 – 5 arbetsdagar (Mån – Fre). Beställningsvaror/produkter som vi ej har i lager har normalt en leveranstid på 7-9 arbetsdagar Mån – Fre (dvs. skickas beställningen in efter 17 på en fredag räknas behandlingen från måndag), vissa produkter är beställningsvaror och lev.tiden är då normalt mellan 2-3 veckor.

(xmore AB reserverar sig för att förseningar och restnoteringar från leverantör kan uppkomma. Du som kund är medveten vid köp om att leveranstiden kan bli längre än 7 – 9 arbetsdagar om en eller flera produkter som du har beställt eller ska beställa är restade eller försenade från leverantör/erna).

Finns en eller flera av dina beställda produkter i lager, men en eller flera är beställningsvaror. Skickas då ordern när den är komplett.

Tänk på, att sortimentet är stort och att vi ej kan ha allt hemma i lager. Därför beställer vi oftast hem efter hand. Notera också att vi har en stor butik och ett stort lager så hör gärna med oss om lagerstatus.

Ni kan även alltid sända en förfrågan till oss på mail, för att få ett mer exaktare besked angående leveranstiden. Kontakta oss, hittar du under Kundtjänst.

3.2 Vi skickar alla paket med Schenker, DHL eller Postnord. Avisering sker via SMS från fraktbolagen så ett giltigt mobilnummer krävs vid beställning.

Du kan också spåra ditt paket genom mejlet du får från oss i samband med att din beställning skickas. Sändningar via Postnord kan också spåras via deras app. Notera: Om paketet inte skickats, så kan du ej spåra det.

När transporten bokas skickas ett mejl ut till dig. Du som kund är medveten om att det mejlet är ej en leveransavisering eller leveransbekräftelse. Det mejlet är ett automatiskt utskick och kontrolleras varken av xmore AB, Schenker, DHL eller Postnord. Det är endast ett kvitto på att din fraktsedel har skrivits ut. Om du har uppgett ditt mobilnummer kommer Schenker/DHL/Postnord att skicka ett sms när paketet finns att hämtas på närmaste ombud. Vid hemleverans kontaktar Schenker/DHL/Postnord dig och bokar en tid när leveransen kommer att ske. För mer information gällande ombud/hemleverans se 3.2.1.

3.2.1 Ombud/Hemleverans.
Vid små paket ej skrymmande skickas paketet till ett ombud. Om paketet ej överstiger 120 cm eller där ej längd + omkrets överstiger 1,85 meter. Vikt ej över 20 kg. Skickas det till ditt närmaste ombud.

Om paketet är skrymmande eller vid större produkter så som, markis, vattendunkar (flera antal), tält, stolar m.m. Skickas det direkt hem till dig med hemleverans. Schenker/DHL/Postnord kommer då att kontakta er och boka en tid. Paketet levereras under dagtid. Om du ej kan ta emot paketet under dagtid, pratar du med Schenker/DHL/Postnord. Vid förfrågning kan de möjligtvis leverera till ditt jobb, ställa av paketet utanför dörren, på baksidan med mera. Hör med transportbolaget för mer information.

(Du som kund är medveten om att paketet kan kommas att skickas med hemleverans vid större sändningar eller skrymmande paket. Det är din skyldighet att kunna lösa så att du kan ta emot paketet när transportbolaget kontaktar dig. Hör därför med dem hur ni skall lösa hemleveransen).

3.3 Hämta i Butik.
Vid beställning med leveranssättet “Hämta i butik” så är produkterna reserverade i butik i två veckor från och med att beställningen är komplett och en avisering om godkänd hämtning har skickats via mail. Produkterna går inte att hämta ut innan en avisering om detta har mottagits av kunden. xmore AB reserverar sig för eventuella restnoteringar. Kontakta kundtjänst för ett godkännande av förlängd upphämtningstid. Vid utebliven hämtning av beställning via “hämta i butik – fraktfritt” debiteras en avgift på kundens bekostnad. 115kr debiteras för utebliven hämtning på beställning under 2000kr och 295kr för utebliven hämtning på beställning över 2000kr. Orderbelopp under 115kr debiteras fullt. Denna avgift kommer faktureras via Klarna. Observera att ytterligare regler gäller tält med A-mått och vissa produkter relaterade till dessa, se 3.7

3.4 Fraktpriset varierar beroende på de beställda produkternas vikt & volym. Funderar du vad en produkt kostar i frakt vänligen lägg till den i varukorgen & gå till kassan för att se detta specificerat. Vid beställningar som hämtas i vår butik är fraktpriset alltid 0 kr.

3.5 I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur). Detta gäller vid sändningar via ombud & hemleverans.

3.6 EJ UTHÄMTAT SYSTEM / HEM DAG Om kund underlåtit sig att hämta ut produkten inom 5 arbetsdagar efter det att första avisering från transportbolaget har skickats ut. (kunden ansvarar för att rätt telefonnummer har angetts) så tas en hanteringsavgift på 250 kr ut. Om uthämtning av sändning uteblir totalt 15 dagar kommer sändningen gå tillbaka till xmore AB. En kostnad 750 kr kommer då tas ut. Önskas sedan ny leverans kommer en fraktkostnad tillkomma. Denna kostnad tas ut av xmore AB.

3.7 Villkor vid beställning av tält med “A-Mått” (gäller även tillbehör/stativ som är bundna till ett eller flera a-mått) Vid avbeställning av tält med a-mått förbehåller sig xmore AB rätten att ta ut en avgift för extra hanteringskostnader. Avgiften skiljer sig i storlek beroende på hur långt produkten har kommit i leveranskedjan. Vid avbeställning där en lagervara inte har lämnat vårt lager tas ingen extra avgift ut. Detta gäller även om varan går att avbeställa inom rimlig tid från ev leverantör. Vid avbeställning där produkten har lämnat leverantörens lager för leverans till xmore AB tas en hanteringsavgift på 500 kr ut. Vid avbeställning av beställningsvara där produkten har lämnat vårt lager för leverans till kund eller om kund underlåtit sig att hämta ut produkten inom 5 arbetsdagar efter det att första avisering från transportbolaget har skickats ut. (kunden ansvarar för att rätt telefonnummer har angetts) så tas en hanteringsavgift på 750 kr ut.

Leveransförsening
4.1 Kunden får genom skriftligt meddelande till xmore AB häva avtalet såvitt avser försenade produkter om leverans-försening som beror på xmore AB eller något förhållande på hans sida pågår mer än 45 dagar. xmore AB åtar sig att återbetala förskottsbetalat belopp inom 20 arbetsdagar.

Priser
5.1 Alla priser är inkl. moms.

Betalsätt
6.1 Vi stödjer Kortbetalning via Klarna, faktura och delbetalning. (samarbete med Klarna).

6.1.1 Faktura – Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag, med betalningsvillkor 30 dagar. En faktura kommer separat och du betalar enkelt till BankGiro eller PlusGiro. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Högsta kreditgränsen som medges är 50 000 kr både för privatpersoner och företag. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna. Läs mer om Klarna Faktura.

6.1.2 Bank/Kreditkort – Vi accepterar VISA och MasterCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vi tar emot de vanligaste svenska betalkorten, dock ej Maestro eller VISA Electron. Har du problem med betalningen, kontakta kundtjänst.

6.1.4 Delbetalning – Vi erbjuder i samarbete med Klarna möjlighet till delbetalning i 3, 6, 12 eller 36 månader, enkelt och smidigt! Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett alternativt betalningssätt. Delbetalning är endast tillgängligt för privatpersoner

Läs mer om Klarnas delbetalningar

Avbeställning
7.1 Ni kan ända fram tills ordern inte har blivit packad/beställd/hämtad avbeställa er order.

Garanti
8.1 Vi tillämpar 1 års garanti vid material eller fabrikationsfel.

Transportskada
9.1 Det är viktigt att kontrollera att leveransen inte är skadad när du tar emot det. Om du noterar skador på emballaget är du skyldig att påtala det för chauffören/ombudet, så att de noterar transportskadat emballage innan kvittens görs. När du tar emot godset godkänner du i annat fall till transportbolaget (genom din kvittens av godset) att det inte finns någon synlig emballageskada.

xmore AB tar ej ansvar för synliga transportskador som inte anmälts till ansvarigt transportbolag vid leveranstillfället.

Vid synlig transportskada behöver ni kontakta oss med bilder och information gällande skadan senast nästkommande arbetsdag via mail till webshop@xmore.se

Om godset efter uppackning konstateras vara skadat kontaktar du vår kundtjänst (webshop@xmore.se) och anmäler skadan, detta skall helst göras omgående men senast inom 7 dagar.

9.2 Bifoga följande bilder i mailet till vår kundtjänst:
– Adresskortet på godset i närbild
– Är produkten emballerad i en låda skall den öppnas och fotograferas invändigt med produkten
– Den skadade produkten i sin helhet
– Godset i sin helhet, inklusive pall, en kort- och långsida
– Godset i sin helhet, inklusive pall, motsatta kort- och långsida
– Skadan i närbild, om produkten står på pallen
– Spara alltid emballaget tills ärendet är avslutat för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt

Dessa punkter är ett krav för att vi skall kunna skicka ut en ny vara till dig. Ny vara skickas när speditören tagit på sig ansvaret eller vid annan överenskommelse med kunden.

Ångerrätt
10.1 När du som Kund handlar på www.xmore.se eller via telefon gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som Kund alltid har rätt att ångra ditt köp genom att meddela xmore AB detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, detta kallas ångerfrist. Du som Kund står för tur- och returfrakt vid ångrat köp.

10.2 Ångerrätten gäller inte för en vara som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. I samband med en beställning av en sådan vara för vilken ångerrätt inte gäller får du som Kund tydlig information om detta.

Utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar erbjuder xmore AB även öppet köp på vissa varor i 30 dagar efter leveransdatum, se nedan under punkt 11.

10.3 Om du som Kund vill ångra köpet ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, registrera detta till xmore AB. Detta innebär att Kunden ska skicka ett klart och tydligt meddelande till xmore AB om sitt beslut att utöva ångerrätten. Kunden ska uppge namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer och namn på varan i meddelandet.

10.4 Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum Kunden meddelat xmore AB att Kunden önskar utöva sin ångerrätt. När Kunden registrerat sitt beslut om ångrat köp till xmore AB kundtjänst besvaras Kunden med en fraktsedel. Fraktsedeln ska Kund skriva ut och fästa synligt på paketets utsida, xmore AB har även möjlighet att posta fraktsedeln till kunder som saknar möjlighet att skriva ut. xmore AB står för fraktens kostnad till det att vi mottagit varan. När returen är mottagen av xmore AB dras returfraktens kostnad av från kreditbeloppet för varan. Kunden kan alltid returnera varan i xmore AB:s fysiska butik.

Om Kunden skickar varan på eget bevåg och inte använder Xmore AB:s fraktsedel måste den skickas direkt till Xmore AB:s adress. Skulle Kunden skicka varan till ett ombud kan xmore AB inte hämta ut varan och den kommer gå i retur till Kund. Detta innebär att det kan tillkomma extra avgifter för Kunden som xmore AB inte kan ersätta.

Observera att xmore AB har rätt till att dra av kostnaden för eventuell värdeminskning av varan om det är tydligt att den minskat i värde på grund av Konsumentens hantering av varan. Konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. En vara får undersökas likt som att du är i en fysisk butik. En produkt får aldrig brukas/installeras/testas/monteras över den mån som krävs för att undersöka. Originalkartong räknas som defekt om annan tejp än transparent tejp användes eller om returfraktsedel har tejpats på direkt på originalförpackningen. Produkten skall kunnas säljas vidare utan anmärkning till nästa kund.

10.5 Om Kunden har returnerat en vara som är köpt av xmore AB betalar xmore AB tillbaka det belopp som Kunden betalat för varan. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än de standardleveranssätt som xmore AB erbjuder. På det belopp som ska återbetalas har xmore AB rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du som Kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

10.6 xmore AB betalar tillbaka beloppet så fort som möjligt, dock senast inom 14 dagar från och med det datum xmore AB tog emot Kundens meddelande om utövande av ångerrätten. xmore AB får dock avvakta med återbetalning tills xmore AB tagit emot varan eller till dess Kunden kan visa att varan har skickats tillbaka. Återbetalningen kommer att ske till dig som Kund via det betalningsalternativ som Kunden ursprungligen valt vid köptillfället, förutsatt att något annat inte överenskommits eller att det finns hinder för en sådan återbetalning.

10.8 Retur av vara ska göras till xmore AB på det sätt som anges häri.

Öppet köp
11.1 Utöver den lagstadgade ångerrätten enligt punkt 10 ovan erbjuder xmore AB öppet köp på lagerförda varor i 30 dagar efter leveransdatum. En lagerförd vara är en standardprodukt som lagerförs i Xmore AB:s lager (lagervara). Kunden ska kunna uppvisa kvitto samt inom 30 dagar lämna tillbaka varan hel, ren och i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd eller monterad.

11.2 Öppet köp gäller inte för specialbeställningar, varor på metervara eller förbrukningsvaror såsom kemikalier på burk eller flaska etc, inte heller vid betalning med värdecheck, rabattkupong eller presentkort, om inte annat överenskommits vid köptillfället. Sådan överenskommelse ska i så fall stå angiven på Kundens kvitto för att öppet köp ska gälla.

11.3 Kunden står för returfrakten vid öppet köp. Kunden måste returnera varan väl emballerad och i originalförpackningen.

11.4 När xmore AB fått tillbaka returnerad lagervara och konstaterat att den är i oförändrat skick betalar xmore AB tillbaka det belopp Kunden betalat för den lagervara som skickats tillbaka. xmore AB betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 30 dagar från det datum xmore AB mottagit lagervaran i retur. Vid retur av lagervara återbetalas inte fraktavgiften. xmore AB förbehåller sig rätten att neka retur av en lagervara om det visar sig att lagervaran inte är i oförändrat skick. xmore AB har i sådana fall rätt att returnera lagervaran som nekats retur till Kunden på Kundens bekostnad.

11.5 Retur av vara ska göras till xmore AB på det sätt som anges häri.

Reklamation
12.1 Kund har alltid tre års reklamationsrätt på varor inköpta av xmore AB. Med viss begränsning angående förbrukningsdetaljer vilka garantin inte omfattar. På förbrukningsdetaljer tillämpar vi två års garanti. Vid tillverkargarantier från tidigare säljled följer vi leverantörens anvisningar men reklamationen går alltid genom www.xmore.se

12.2 Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentköplagen. Kund som önskar göra gällande fel i levererad vara ska så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta xmore AB. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att Kunden märkt eller borde ha märkt felet.

12.3 Om Kunden vill reklamera en vara ska Kunden, inom skälig tid, registrera detta till xmore AB genom att maila till webshop@xmore.se  eller ringa till 0250-619 005. Detta innebär att Kunden ska ge ett klart och tydligt meddelande till xmore AB om sitt beslut att utöva reklamationsrätten. Kunden ska uppge namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer och namn på varan i meddelandet. Kunden måste uppge en detaljerad beskrivning på vad som är fel med varan. Kunden kan komma att behöva bevisa felet genom att ta kort på varan och skicka in till xmore AB. xmore AB förbehåller sig rätten att neka reklamation om det visar sig att Kund inte registrerat reklamationen och inte fått ett godkännande av xmore AB att utöva reklamationsrätten.

12.4 Transportskador ska anmälas på samma sätt som reklamationer och ska ske inom skälig tid. När varan lämnat xmore AB förs ansvaret vidare till fraktbolaget. xmore AB har inget ansvar för skador som kan uppstå under transport där Kunden själv transporterat varan hem eller till en annan adress.

12.5 När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Xmore AB att kompensera kunden enligt gällande konsumentlagstiftning. xmore AB strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att xmore AB mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. xmore AB förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer xmore AB alltid riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se arn.se ). Mer information finns på konsumentverket.se.

xmore AB kommer att kompensera dig genom att:

  • I första hand avhjälpa felet,
  • i andra hand ersätta dig med en ersättningsvara, eller
  • i tredje hand ge dig ett presentkort som täcker varans kostnad.

12.6 xmore AB står alltid för returfrakten för godkända reklamationer samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, förutsatt att reklamationen sker på överenskommet sätt mellan Kunden och xmore AB. 12.7 Eventuell tvist löses alltid med Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) ARN: (https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm) EU ODR: (https://ec.europa.eu/odr).

12.7 För att kunna reklamera en vara som är köpt i vår fysiska butik behövs ett underlag som kan stödja när du köpt varan, vad du har köpt samt för hur mycket. Vi erbjuder alltid kvitto vid köp i vår fysiska butik, i pappersformat eller digitalt. Använd detta som underlag. Vid ett kontoutdrag eller liknande underlag krävs att allt som nämnts ovan finns specificerat på underlaget.

Byte
13.1 Om Kund vill byta en vara som köpts av xmore AB ska Kund vända sig till vår fysiska butik. Kunden kan inte byta en vara via www.xmore.se I sådana fall får Kunden returnera sin ursprungliga beställning och lägga en helt ny order

Ägarförbehåll
14.1 Produkten/er förblir xmore AB:s egendom tills dess de förfullo betalats.

14.2 Till dess äganderätten övergått till kunden, förbinder sig kunden att väl vårda produkterna och att inte utan xmore AB:s skriftliga medgivande vidtaga ändringar i dessa. Kunden äger inte rätt att överlåta eller upplåta nyttjanderätt till produkter som omfattas av ägarförbehåll.

Tvist
15.1 Vid tvist där en Privatperson är köpare följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.

Copyright
16.1 Alla dessa sidor är ägodelar till xmore AB, som drivs av xmore AB (ORG NR: 556915-2456). Informationen är skyddad genom bl.a. upphovsrätt, marknadsförings- och varumärken. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn samt information om produkter gällande bl a. produktens vikt, bilder och grafik, design, layout och annat innehåll ovillkorligen ej får kopieras eller användas utan explicit medgivande (skriftligt) från xmore AB.

Förändring av Köp/försäljningsvillkor
17.1 xmore AB förbehåller sig rätten att ändra i nuvarande försäljningsvillkor.

Personuppgifter
Personuppgiftsansvarig är den som ansvarar för behandlingen av personuppgifter. I detta fall är den personuppgiftsansvarige: xmore AB, Skålmyrsvägen 32, 792 50 Mora. E-post: webshop@xmore.se Telefon: 0250-619 005. Allmänt: Den 25 maj 2018 träder den nya europeiska dataskyddsförordningen, ”The General Data Protection Regulation (GDPR) i kraft. Förordningen kommer att verka i hela EU. Den kommer att gälla alla företag som säljer och lagrar personuppgifter om medborgare i Europa, inklusive företag på andra kontinenter. Det ger medborgarna i EU och EES större kontroll över sina personuppgifter och säkrar att informationen skyddas i hela Europa. Vilken information kommer xmore AB samla in om dig? För att kunna fullgöra begäran från er som besöker och beställer produkter från oss på xmore AB kan du få lov att uppge några av dessa uppgifter: • Ditt namn • Ditt personnummer/ organisationsnummer • Din e-postadress • Din postadress • Din leveransadress • Ditt telefonnummer • Dina kontaktuppgifter Vi registrerar dina uppgifter när du köper eller beställer en vara. Vi kan även samla in uppgifter om du som kund vill bli kontaktad, t ex. kring offerter etc. Om du registrerar dig för nyhetsbrev har vi rätt att spara din mejladress. Du har alltid rätt som kund att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev. Detta görs lättast via avregistreringsformuläret på hemsidan eller via mail till webshop@xmore.se Vad xmore AB använder dina personuppgifter till: • Behandla din beställning • Hantera kundprofil • Behandla betalningar • Leverera produkter • Skicka information Alla personuppgifter finns skyddade i vårt affärssystem där endast behöriga inom företaget kan logga in. Vi säljer eller lämnar aldrig vidare några personuppgifter till tredje part. Vi behandlar endast dina personuppgifter för att fullgöra ditt avtal med oss. Om det är nödvändigt kommer dina personuppgifter överföras till våra tjänsteleverantörer (t.ex transporttjänster och direktleverans från leverantör till kund). Dina rättigheter: Du som kund hos xmore AB har alltid rätt till att begära information om vilka uppgifter vi sparar om dig. Du som kund har rätt att när som helst begära rättelse eller radering av dina uppgifter som du anser vara felaktiga. Detta görs lättast via mejl till webshop@xmore.se Om du har en fråga eller vill lämna ett klagomål angående hur dina personuppgifter har blivit behandlande kan du även där kontakta oss via mejl på webshop@xmore.se Lagring: Dina uppgifter lagras i tre år från din senast lagda beställning. Om du som kund vill ha dina uppgifter raderade innan tre år kan vi ta bort vissa uppgifter direkt och övriga tas bort då vi längre inte har användning av dina uppgifter. Vissa uppgifter måste sparas i sju år enligt svenska bokföringsregler.

Rulla till toppen